Proof of delivery

U kent het vast wel. Na de orderlevering krijgt u een telefoontje van de klant met de mededeling dat de lading beschadigd is en dat hij een nieuw product verwacht. De chauffeurs zeggen dat het product in orde was bij de overdracht, maar hier is geen bewijs van en na een tijdje blijkt dat ze het toch ook niet meer helemaal precies kunnen herinneren. Dankzij de LMS track and trace app zijn dit soort praktijken verleden tijd.

De applicatie is zo ingesteld dat de chauffeur zelf het geleverde product dient te keuren alvorens hij zijn rit kan vervolgen waardoor de eerste keuring een stuk nauwkeuriger verloopt. Mochten er daadwerkelijk mankementen of beschadigingen zijn aan het product, dan kunnen deze genoteerd en gefotografeerd worden. De thuisbasis ontvangt dan direct een melding dat er iets niet in orde is. De planner kan vervolgens direct voor de specifieke klant een nieuwe order invoeren die, indien beschikbaar, gelijk in de planning voor de volgende dag meegenomen kan worden.

 

 Hoge klanttevredenheid

Dankzij de proof of deliverymogelijkheden van de mobiele applicatie kan er sneller gehandeld worden en zal uw klant uiteindelijk eerder zijn nieuwe order ontvangen. Dit zal de klanttevredenheid en de kwaliteit van uw services aanzienlijk vergroten.

                                               

Lage kosten

De proof of delivery foto’s van eventuele beschadigingen en mankementen kunnen gekoppeld worden aan de gemaakte kosten voor het leveren van de nieuwe order. Zo verkrijgt u meer inzicht in vaak voorkomende mankementen en kunt u deze beter registreren, monitoren en uiteindelijk verhelpen.